Kolejny hit sprzedażowy, czy gadżet-niewypał ze stajni Apple? Informacja o tablecie internetowym iPad jest jak na razie hitem serwisów zajmujących się nowinkami technicznymi. Jakie jest więc nowe urządzenie, które ma podbić serca i portfele miłośników surfowania zawsze i wszędzie.
Z wyglądu tablet internetowy Apple przypomina rozciągnięty wzdłuż i wszerz iPhone. Sterowanie nim odbywa się podobnie - poprzez dotykowy ekran LED 1024x768 pikseli z matrycą IPS 9,7 cala. Wewnątrz niezwykle cienkiej obudowy (13,4 mm grubości i waga 0,68 kg) zamknięto 1-gigahercowy procesor A4 Apple, moduły Bluetooth 2.1, WiFi 802.11n oraz 3G (potrzebna będzie specjalna karta SIM) - w niektórych modelach i dyski twarde o pojemności 16, 32 lub 64 GB. Do tego żyroskop (rozpoznaje czy urządzenie pracuje w pionie, czy w poziomie), akcelerometr, cyfrowy kompas, głośniki i mikrofon oraz dock connector i mini jack 3,5 mm do podłączania akcesoriów zewnętrznych, np. niezwykle przydatnej klawiatury (no chyba, że ktoś lubuje się w pisaniu na ekranie). Zastosowana bateria ma wytrzymać miesiąc czuwania lub 10 godzin ciągłej pracy.
Apple zastosował w iPadzie zubożony system operacyjny OSX z takimi aplikacjami codziennego użytku jak przeglądarka internetowa Safari (ale bez plug-ina Adobe Flash), kalendarz z książką adresową, odtwarzacz filmów QuickTime, odtwarzacz muzyczny iTunes, klienta poczty Mail, przeglądarkę zdjęć, Google Maps wraz z obsługą Street View oraz klienta YouTube (z obsługą HD) i dostęp do AppStore. Wbudowano też iBooks do obsługi ebooków i dostępem do sklepu z pozycjami wydawnictw Penguin, HarperCollins, Simon&Schuster, Macmilan i Hachette na początek, a także iWork - zestaw aplikacji biurowych (odpłatny). Wkrótce ma być 140 tys. aplikacji przeznaczonych dla tego urządzenia.
Pierwsze spojrzenie na iPad'a (5'11").
Cena nowych tabletów w USA została ustalona na poziomie od 499 dolarów (wersja 3G od 629 dolarów). Do Europy trafić ma w czerwcu. Prawdopodobnie wtedy dostępny będzie w ofertach polskich operatorów komórkowych.
Komu przyda się iPad? Na pewno tym, dla których ekran iPhona jest zbyt mały, którzy lubią mieć dostęp do egazet online, którzy muszą mieć dostęp do internetu i dla których ważny jest komfort jego obsługi. Generalnie iPad to kolejny gadżet, którego zastosowanie znają tylko spece od marketingu Apple, ale znając markę firmy, znajdą się ci, którzy zainwestują w cokolwiek nieporęczne urządzenie. Nie dziwią już publikacje prześmiewające najnowszą nowinkę techniczną spod znaku nadgryzionego jabłuszka -> zobacz więcej.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Możesz dodać swoje imię lub ksywkę! Wybierz tożsamość > Nazwa/adres URL. Pojawi się pole do wypełnienia. NIE BĄDŹ ANONIMOWY.