Google

czwartek, marca 10, 2011

NOKIA N8 | WADY, PROBLEMY, BŁĘDY - CZY WARTO?


telefony > nokia n8

Nokia N8 - superprodukcja fińskiego producenta telefonów. Smartfon z aparatem 12 mpx, nagrywający video 720p, z wyjściem HDMI, świetnym dotykowym wyświetlaczem LCD i niestety z Symbianem.

>Etap 1. Problemy z Nokią N8 po zakupie.
  1. Nie działające Sieci społecznościowe (Menu > Aplikacje > Sieci społecznościowe). Komunikat: "Usługa niedostępna. Spróbuj ponownie później". No i później próbowałem 20 razy i nic.
  2. Trzeszczący głośnik (ten od słuchawki).

Rozwiązanie: wizyta w Nokia Care, wymiana głośnika, wgranie Softu, 2 godziny, problemy usunięte.


>Etap 2. Problemy z Nokią N8 po wgraniu nowego oprogramowania.
  1. Nie działają czasem słuchawki. Tzn. pilot, moduł do sterowania głośnością, zmienianie stacji radiowej, odbieranie połączenia, gdy ktoś dzwoni.
  2. Zamula, zacina przy kilku otwartych aplikacjach. Need for Speed SHIFT N8 HD Free zacina.
  3. Nie działa poprawnie rejestr połączeń. N8 zapamiętuje numery wybierane, nieodbierane, odebrane z ostatnich kilku godzin tylko. Nic nie daje zmiana w ustawieniach terminu: 10 dni lub 30 dni (nierozwiązany problem).
Rozwiązanie dla 1-2: wyłączyć i włączyć Nokię N8. W zasadzie zrestartować Symbiana.


>11 marca 2011. Problem z OVI.
Nie działają społeczności (Facebook + Twitter). Pokazuje się komunikat "Zaloguj się do konta Nokia, aby zacząć korzystać ze Społeczności". Oraz: "Aby korzystać z tej aplikacji musisz zalogować się do swojego konta Ovi". Daję OK i wywala.

Nie działa sklep OVI. Komunikat: "Dostępna jest aktualizacja Ovi Sklepu. Korzystaj z najnowszej wersji Ovi Sklepu z grami, aplikacjami oraz innymi materiałami. Nowa wersja 2.06.00042".

Aktualizuj lub Wyjdź

Wybieram aktualizuj i "Rozpoczynanie pobierania Wersja Ovi Sklepu 2.06.00042. 4,723 MB"

Po 5 minutach pojawia się komunikat: "Wymagana aktualizacja ni e powiodła się. Aktualizacja nie powiodła się. Spróbuj ponownie lub skontaktuj się z działem obsługi Klienta Sklepu Ovi".

Rozwiązanie: Zrób to samo ale wcześniej ustaw priorytetowy punkt dostępu: "Internet". Menu > Ustawienia > Łączność > Ustawienia > Sieci docelowe > Internet > [naciskamy na Internet i przytrzymujemy aż pojawi się menu kontekstowe; wybieramy zmień priorytet i wybieramy pozycję pierwszą na liście].

Przy okazji zaczął działać rejestracja rozmów. Wcześniej mimo ustawionych 10 lub 30 dni przechowywania, lista numerów wybranych, odebranych kasowała się po 24 godzinach.

>9 maja 2011. Czasem zamiast pokazywać, kto dzwoni (imię i nazwisko) pokazuje sam numer telefonu.
Zdarzyło się to dwa razy. Raz problem dotyczył połączeń przychodzących. Problem nie dotyczył numerów telefonu, który był przypisany więcej niż jednej osobie. Dotyczył wszystkich połączeń.

Rozwiązanie: Wyłączenie i włączenie telefonu nie pomogło. Przywróciłem fabryczne ustawienia. A potem 2 godziny konfigurowałem telefon od nowa.

* * *

>2 wrzesień 2011. Nowy Symbian na pokładzie.

Na razie wszystko śmiga bez zarzutu. Ustały problemy ze Społecznościami i SMS-ami. Nowy motyw graficzny robi wrażenie, Midnight Aqua.

n8 nokia home photoNokia N8 - zdjęcie.

Czy warto kupić nokię N8?
Wady ma każdy telefon. Większość błędów można usunąć przez wgranie nowego softu. Uszkodzenia mechaniczne załatwi serwis Nokii. Należy pamiętać, że każda wizyta w Nokia Care i upgrade oprogramowania to ryzyko utracenia danych (kontakty, wiadomości tekstowe, mms). Zawsze trzeba zrobić kopię zapasową. W Nokia Ovi Suite: Narzędzia > Kopia Zapasowa. Bateria wytrzymuje 1 dobę. No chyba, że telefon leży i odpoczywa. Noszenie kabla USB lub ładowarki sieciowej powinno wejść w nawyk.

Nokia N8 Plus opinia użytkownika.

47 komentarzy:

  1. Po zakupie trzeba koniecznie zaktualizować oprogramowanie. Inaczej jest wiele błędów i wiele funkcji nie działa poprawnie.

    Trzeba też mieć ustawiony domyślny punkt dostępu na "internet". Warto kupić dostęp do internetu (np. w Plusie za 16 zł bez limitu) i wtedy nie trzeba się martwić, że uciekają złotówki. No chyba, że jest się stale w zasięgu sieci bezprzewodowej.

    Teraz już się oswoiłem i wszystkie błędy wyeliminowałem. Telefon ma dobry aparat i kamerę. Filmy nim nagrane można oglądać na telewizorze (HDMI). Ma żyroskop, więc dobrze się na nim gra (ruszając nim na boki sterujemy w grze samochodem). Można go podłączyć do sieci WLAN. Bateria starcza na 1 dzień, ale można ładować przez kabel USB podłączony do komputera.

    Ja jestem zadowolony.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja ma problem ze słuchawkami. Czasem nie mogę sterować głośnością, zmianą stacji na pilocie umieszczonym na kablu słuchawek. Nie można też odebrać przychodzącej rozmowy i to jest najbardziej irytujące. Wyciągam więc telefon zza pazuchy, wyciągam minidżeka i wydłubuję słuchawkę z prawego ucha, by odebrać rozmowę. A po rozmowie na nowo trzeba wtykać i włączać radio. Rozwiązanie - restart Symbiana.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak wsadzisz słuchawki zbyt wolno, to N8 ich nie wykryje i potraktuje jako zwykłe słuchawki bez pilota.

      Usuń
  3. A czy działa Wam IPLA.tv? Maksymalna liczba połączeń w użyciu. Zamknij jedno z aktywnych. + Nie można połączyć z serwerem. Sieć PLUS.

    OdpowiedzUsuń
  4. Mi podobnie jak Jarkowi nie działa sterowanie ze słuchawek,da się z tym coszrobić?

    OdpowiedzUsuń
  5. telefon nokia N8 - padł myslalem ze wystarczy naładowac, a tu lipa podobno ten szajs tak ma.
    IPHONOWI przez 4 lata takie rzeczy sie nie zdazyły
    echhhh

    OdpowiedzUsuń
  6. No TO WARTO KUPIĆ GO CZY NIE

    OdpowiedzUsuń
  7. Miałem w sobotę twarde zawieszenie. Nawet nie chciał się wyłączyć. Nie reagował w ogóle. Nie mam porównania z innymi smartfonami, ale N8 mnie powoli wkurza. A... dodatkowo po tym jak korzystam z N8 jako z modemu (podłączenie laptopa do netu), to potem nie pojawia się skrót do nowych SMSów. Jest tylko ikona w prawym górnym rogu. Trzeba wchodzić przez menu.

    OdpowiedzUsuń
  8. Mi też nie pokazuje się znak koperty i sygnał SMS. Tylko świeci przycisk na obudowie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Parę rad na dobry początek:
    - wyłączamy skanowanie WLAN (niepotrzebne żre energię)
    - usuwamy widgety informacyjne itp (które łączą się z internetem i są powodem wysokich rachunków u niektórych, bo mimo że mało danych biorą, to łączą się bez przerwy)
    - w miarę możliwości włączamy bluetooth TYLKO jeśli jest potrzebny (raz: bateria, dwa: bezpieczeństwo)
    - konfigurując skrzynkę mailową radzę ustawić na raz dziennie, domyślnie też sprawdza bez przerwy
    - w razie zacięcia sie telefonu (przy najnowszym oprogramowaniu to właściwie jedyny problem jaki zauważyłem, stosunkowo rzadki) resetujemy słuchawkę (OFF-ON)

    u mnie przy tych ustawieniach bateria trzyma nawet 5 dni! A wykonuję wiele połączeń dziennie (przynajmniej 20), surfuję po internecie od czasu do czasu, robię zdjęcia. Grywam baaardzo rzadko (a to ważne dla zycia baterii).

    OdpowiedzUsuń
  10. dodam, że korzystam jeszcze z telefonu w połączeniu z zestawem głosnomówiącym Nokia CK-200 (co wymaga włączenia bluetooth) i też problemów nie ma (nie mówiąc już o tym, że świetnie się sprawuje w tym połączeniu). To tak do tych co pisali (nie tutaj co prawda) jakoby telefon ten był nieporęczny w pracy kierowcy. Dotykowe z zasady są małoporęczne, kiedy trzeba uważać na drogę ;]. Zresztą, jestem zdania, że żadnego telefonu nie należy uzywać. Po to są zestawy głosnomówiące. Z montażem w granicach 500-600 zl.

    OdpowiedzUsuń
  11. Nokia n8 może jak nie możecie robić różnych czynności to hack telefon

    OdpowiedzUsuń
  12. mam n8 już 2 tygodnie z najnowszym oprogramowaniem poza tym że pilot od słuchawek się zacina [trzeb wyjć jack i włożyć będzie działać] można dać słuchawki na gwarancję i wymienią

    OdpowiedzUsuń
  13. rozwialilem 2 ekrany , szlag trafil dysk. (telefon mam od kwietnia)

    telefon sie muli, wiesza i jest ogolnie rzecz biorac gowniany. tragedia z przelaczaniem ekranu pion/poziom. plus to dobre zdjecia.

    (od 6-7 lat mam tylko najnowsze i najlepsze nokie biznesowe)TEN ZLOM ODRADZAM !

    OdpowiedzUsuń
  14. Ale ty smucisz. Złom to ty jesteś,naucz się dbać o telefon.Jak można rozwalić ekran,chyba jak będziesz walił nim o swoją pustą głowę. ja posiadam tez od kwietnia ten telefon i nic się nie wiesza, muli itp.Prosta rada aktualizacja na bieżąco telefonu.Jedyne to bateria za krótko wytrzymuje.kupujcie a nie po żałujecie.

    OdpowiedzUsuń
  15. Mam problem ze swoja n8 mam ustawiony kod blokady i dzisiaj mi sie jakos tak stalo ze nie moge pisac ani wylaczyc telefonu odebrac rozmowy wiecie co moze byc nie tak

    OdpowiedzUsuń
  16. To niestety, błąd systemowy. Potrzebny jest update systemu. Zrobisz to w Ustawienia|Aplikacje|Aktualizacja oprogramowania (najlepiej przez Wi-Fi bo w zależności od wersji systemu operacyjnego, komórka może ściągnąć od kilkunastu do kilkudziesięciu MB).

    OdpowiedzUsuń
  17. Bateria starcza na 25/26h ciagłego średniego uzywania w tym jedna noc więc telefon leży - malo!! Gdy slyszę o 5ciu dniach smiech mnie bierze. Na potrzeby takich komentarzy moge napisac że mój wytrzymuje 14 dni!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak ma się widgety online, sprawdzanie maili, bluetooth i skanowanie wlan włączone to sie nie dziw...

      Usuń
  18. Telefon mam pół roku i nie narzekam. Używam aparatu fot. internetu oraz dużo słucham radia lub muzyki. Dzwonię i rozmawiam bo po to jest. Nie zdarzyło mi się jeszcze by bateria tel. wytrzymała tylko jeden dzień choć nie jeden raz podróżując słuchałem muzyki i rozmawiałem przez 12 godzin prawie bez przerwy. P.S z reguły 4 lub 5 dni.

    OdpowiedzUsuń
  19. Kochani o co wy się kłócicie,telefon jest bajeczny,tylko trzeba dbać o niego i nie wpychać jednocześnie wielu aplikacji do odczytu,poniewaz jest to telefon,który jak wiecie wciąż modernizują,jak tego Symbiana,a by oszczędzic na wytrzymałości baterii,to mniej zabawy na głupoty i włączyć oszczędność baterii i jest si,a do odtwarzania mp3,słuchałem od wieczora do rana i bita śmietana ;-),ja jestem zadowolony,tzn.byłem...,ponieważ zagubiłem w Poznaniu,czy zna ktoś jakiegoś dobrego programistę,lub osobę o wysokim stażu wiedzy na temat,jak po numerze IMEI dojść,gdzie aktualnie ten telefon się znajduje,on troszkę kosztował,prezent na gwiazdkę zgubiłem,ps.posiadam wszystkie papiery wraz z umową i pudełkiem,pomóżcie prosze,dziękuje i pozdrawiam wszystkich wiernych użytkowników Noki,oraz samego producenta.Zależy mi na niej,ponieważ trochę mnie ten telefon będzie kosztował,umowa trwa i abonament wysoki płacić trzeba ,a z cacka korzystać nie mogę.POMOCY !!! WIELKIE DZIĘKI

    OdpowiedzUsuń
  20. Ups... po ostatniej aktualizacji nie działają mi Rozmowy (Menu > Wiadomości > Rozmowy). Zainstalowała się też nowa mapa, ale tylko "Samochodem" i "Przewodniki". Nie ma dostępu do Ovi Mapy i "Pieszo". Macie też podobny problem?

    OdpowiedzUsuń
  21. w moim n8 po zainstalowaniu skype nie działa obcja głośno mówiąca proszę o pomoc

    OdpowiedzUsuń
  22. rozwialilem 2 ekrany , szlag trafil dysk. (telefon mam od kwietnia)

    telefon sie muli, wiesza i jest ogolnie rzecz biorac gowniany. tragedia z przelaczaniem ekranu pion/poziom. plus to dobre zdjecia.

    (od 6-7 lat mam tylko najnowsze i najlepsze nokie biznesowe)TEN ZLOM ODRADZAM !

    100% polecam. To samo + telefon umarl.

    OdpowiedzUsuń
  23. tzn. 100% podbijam! telefon to CHVJOWIZNA

    OdpowiedzUsuń
  24. Telefon stracił zasięg , zawiesił się i sam odwiesił. Włączył się profil offline i telefon podał komunikat że nie widzi karty sim. Jej ponowne włożenie nic nie zmieniło , po wyłączeniu telefonu i następnym włączeniu pojawił się komunikat o nieudanej próbie włączenia telefonu i skontaktowaniu się z punktem sprzedaży.

    Telefon od samego początku regularnie zawieszał się (błędy oprogramowania). Wielokrotnie sam wyłączał się i następnie włączał. Po logo Nokia nie trzeba było podawać kodu PIN.
    Po ostatniej aktualizacji Symbiana, problem nasilił się w obu naszych telefonach. Zdarzyło się, że nie pomógł hard reset – konieczne było wyjęcie baterii.

    Notoryczne , po kilka razy dziennie komunikaty o błędu połączenia , zdarzały się również błędy ogólne.
    Rozłączały nagle połączenie a telefon nagle tracił zasięg i po ok. 1-2 minutach go odzyskiwał.
    Wieczne problemy z łączeniem się ze skrzynką emial.

    Koszmarne trzaski, pogłos i bardzo głośne szumy podczas rozmowy – prawdopodobnie problem z głośnikiem pomocniczym.

    Ostatnimi czasy telefon przestawał widzieć dysk twardy – nie można było go eksplorować , korzystać z danych.
    Po hard resecie wszystko wracało do normy.

    OdpowiedzUsuń
  25. Uważam, że Nokia powoli się kończy, a Symbian powoli odchodzi do lamusa...
    Przyszłość to otwarty-darmowy Android
    lub ładny-zamknięty-płatny Iphone...

    -pozdrawiam
    Jabzo

    OdpowiedzUsuń
  26. witam
    posiadam telefon ok pół roku.wszytko było cacy do dziś.robiłem zdjecia i coś aparat nie ogernol kuwety i po chwili wyswietlił sie komunikat-BŁĄD DYSKU-nie mozna zakonczyć zapisywania ponów próbe,inaczej utracisz dane.telefon sie zrobił mulasty zdjecia sie nie zapisuja i wogule nie wiem co robić bo nie ogarniam takich tematów.co robić???

    OdpowiedzUsuń
  27. Witam
    telefon mam od 22 grudnia a więc stosunkowo niedługo. już na samym początku pojawił się problem z czytaniem karty SIM ale po kilku włączeniach i wyłączeniach wszystko działało. rzeczywiście telefon potrafił zamulać i nie nadążał za moimi ruchami po menu ale było to podobne do nokii 5800 którą miałam poprzednio więc chyba już byłam przyzwyczajona. Największy problem jednak pojawił się dziś, gdy w czasie robienia zdjęć zauważyłam jakby wyciek na matrycy. telefon mi ani nie upadł ani nawet nie został zmieniony kąt robienia zdjęć. Po prostu nagle pojawił się ten wyciek. ponieważ nic nie mogło spowodować uszkodzenia matrycy postanowiłam zresetować soft i jakże się ucieszyłam gdy po właczeniu telefonu rysy nie było. jednakże gdy zmieniłam jakość zdjęć z 9 M na 12 wyciek znów się pojawił. jutro zamierzam oddać telefon do serwisu. zobaczymy jakie jest ich podejście do klienta.

    OdpowiedzUsuń
  28. ja telefon mam od wczoraj i śmigał nieźle. Dzisiaj poprzez WLAN poserfowałem sobie po necie i nagle nie ma zasięgu. Wyskoczył komunikat błąd karty sim i masakra . Próbuję chyba 5 czy 6 raz go wyłączyć wyciągam karte wkładam inną i tez nic . Po komentarzach widzę że to norma . Szkoda że wcześniej nie wszedłem na tą stronę .... w d... mam komórkę która nie działa jak należy !!

    OdpowiedzUsuń
  29. błąd karty sim najcześciej wyskakuje przy ustawieniu trybu oszczednosci baterii . Telefon musi być obsługiwany w sieci 3G i 3,5G bo przy trybie oszczednosci nie łapie sieci bo anteny są za słabe . Miałem podobny problem ale już z głowy

    OdpowiedzUsuń
  30. Witam. Ja mam ten telefon od 2 miechów i nie żałuję jak narazie. Fakt troche nieraz przymuli jak każdy smartfon ale to nie jest porażką. Robi bardzo ładne zdjęcia. Jedna wada w nim to taka że przy przeglądaniu stron w internecie często wyskakuje "Błąd Java Script" ale da się przeżyć. Gry chodzą, nawet dobrze wyglądają ale najlepiej w jakości HD. U mnie kartę sim czyta bez problemu. Nigdy nie wyskakiwał mi taki błąd. WiFi dobrze działa. Łapie dużo sygnałów i szybko śmiga po necie i nawet pobieranie filmów itp. schodzi szybko. Ekran bardzo czuły i ma wyraźne kolory. Dobrze jest dopasowana rozdzielczość. Polecam ten telefon.

    OdpowiedzUsuń
  31. POLECAM!!!super telefon ,ma go już pól roku i nie zamienie na żaden inny!

    OdpowiedzUsuń
  32. Telefon bardzo dobry, ja mam 3 miesiące i nic mi się nie zawiesza i nie mam żadnych problemów, sam postawiłem sobie soft Phoenixem i śmiga jak ta lala, kupcie sobie 3310, to jest telefon biznesowy! Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  33. Słaba bateria28 maj 2012, 17:42:00

    po 15 miesiącach bateria jest bardzo słaba

    5-6 h, gdy używam foursquare, mapy i aparat; także jak gdzieś wyjeżdżasz, to kup sobie takie dwa telefony :) albo dc11 (ładowarkę awaryjną do nokii)

    OdpowiedzUsuń
  34. Mam problem z Nokią N8. Od nowości traci zasięg. Jak jest na trzy-cztery kreski to działa idealnie ale jak leży i się jej nie dotyka albo jak się ją trzyma za górną część. Jak się bierze do ręki to od razu traci zasięg do zera albo w najlepszym przypadku zostaje tylko jedna mała kreseczka. Być może przy bardzo dobrym zasięgu i bardzo mocnym sygnale będzie działać trochę lepiej,niestety w miejscu gdzie mieszkam jest zasięg na trzy-cztery kreski,czasem na pięć. Niedawno dowiedziałem się że niektóre modele Samsunga i HTC mają dokładnie taką samą usterkę,nawet widziałem to na filmie,nazywa się to uścisk śmierci. Tylko że nigdzie nie słyszałem żeby N8 miała to samo. Nie bardzo też chce mi się wierzyć że N8 jest produkowana tylko dla użytkowników w miejscach w których jest bardzo dobry zasięg. W każdym razie nigdzie nic takiego nie pisało. Telefon ma ponad cztery miesiące i od nowości wykazywał taką usterkę,był już pięć razy w serwisie w Warszawie w Regenersis. Pierwszy raz wymienili dolną część obudowy,kolejne dwa razy napisali brak usterki,czwarty raz wymienili płytę główną,piąty raz napisali znowu brak usterki ale telefon nadal ma taką samą usterkę jak na początku i nigdy nie działał dobrze. Prawdopodobnie to wada mojego telefonu,serwis nie potrafi go naprawić i nie chce się do tego przyznać.

    OdpowiedzUsuń
  35. jak odbieram połączenia to nieraz wyświetla rozmówce a nieraz mam czarny ekran muszę wtedy odblokowywać prawym bocznym przyciskiem suwanym -czemu czy to możne w ustawieniach coś nie tak - raz pokazuje połączenie - raz mam czarny ekran przy poł. przychodzących - możne ktoś poradzi - a po za tym moja nokia N8 dobrze działa :) pozdro dla wszystkich użytkowników :) z\
    z góry dziękuje -Nokiarz -

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mam tak samo, również proszę o odpowiedź

      Usuń
  36. Mam N8 od 2 lat11 lis 2012, 15:15:00

    Szybko zapełnia się pamięć C, mimo, że na D jest 8 GB wolnego. Czyszczę pocztę, wiadomości, przerzucam zdjęcia na komputer co 3 tygodnie. Denerwujące.

    OdpowiedzUsuń
  37. Witam, moja Nokia po 3miesiącach użytkowania (z drobnymi problemami,przy włączaniu pokazywał się często komunikat: "Włączenie telefonu nie powiodło się,skontaktuj się ze sprzedawcą",po kilku próbach zaczynał jednak działać) dziś UMARŁ.. tak nagle i niespodziewanie wyłączył się i zero reakcji... Oddałam do serwisu i czekam na reanimacje ;). Wyczytałam w necie o wadliwej partii N8 która właśnie umiera tak nagle i nie da się jej przywrócić do życia..
    Miał ktoś podobny problem?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam,

      Mam ten sam problem po ponad 2 latach użytkowania padł wyświetlacz, klawisze działają tzn. blokada drży a główny ma sygnał dźwiękowy. Czy już może odebrałaś go z serwisu? Nie wiem czy jest sens naprawy.

      Dzięki za odp.

      Usuń
  38. pomocy! Zakupilam wczoraj nokie n8 i jest problem z robieniem zdjęć. Aparat robi rozmazane zdjęcia. Nie łapie wogole ostrości. Żadnego makro nie mam włączonego oraz wszystkie folie są zdjęte. Także więc w czym tkwi problem?

    OdpowiedzUsuń
  39. witam.mam problem.nagle tel nie widzi dysku e (ok 14GB). po podłączeniu do komp też nie widzi tej partycji. mam tam wiele zdjęć. czy jest sposób na odzyskanie tych danych? pomóżcie!!! gg: 5429733

    OdpowiedzUsuń
  40. BRUDNY OBIEKTYW , mam n8 miesiac po premierze nie narzekam bateria 5 dni ,jedna ryska od chyba klucza na ekranie ale nie przeszkadza reszta ok jak zamula to format i smiga jak nowy :)

    OdpowiedzUsuń
  41. Posiadam ten telefon od ponad roku. Narzekac moge jedynie na głośnik który już zaczął trzeszczec. Bateria mi trzyma ok 3-4 dni (mam ok 50 tel dziennie, sms, internet, muzyka). Nie posiadam problemów z wieszaniem, możliwe ze nie uzywam go jak inni. Aparat moge polecic innym, zdjecia świetne, jezeli chodzi o aplikacje to sa w miare proste jak i czytelne. HDMI działa i obraz nagrany nawet tym telefonem wygląda rewelacyjnie. Ogólnie polecam innym ten telefon. Jak kazdy tel ma wady ale w codziennym uzytkowaniu nie sprawia problemów

    OdpowiedzUsuń
  42. Dla tych co mają ból dupy:
    Kupiłem Nokię N8 UŻYWANĄ z LUTEGO 2010r! (srpawdzone info) i nie mam z nią problemów. Sam używam ją od września 2015. Fakt, że większość aplikacji nie da się zainstalować normalnie, a hack, który robi się łatwo i szybko, a daje dostęp do wieeelu przydatnych funkcji, można patchować system, instalacja apliakacji jest bezproblemowa itd. Nie powiem, że nie przeżył upadków, bo było ich wiele, trochę popękały mi plastiki, ale większość telefonów by ich nie przeżyła. Raz po porządnym upadku na płytki rozwaliłem WYŚWIETLACZ - szybka wymiana samemu i po problemie. Mam w tej chwili kartę 32GB, ok. 200 zainstalowanych przeze mnie aplikacji i gier i mam 45% wolnego RAMu, procek ok. 10% w spoczynku. Nie zacina się, a nawet jak mu się zdarzy to wystarczy go zablokować i odblokować. Reinstalowałem soft dlatego, że za dużo grzebałem, ale wszystko teraz śmiga bez jęknięcia. Aparatem sam zrobiłem ok. 2 TYSIĄCE ZDJĘĆ, a telefon ma w tej chwili prawie 7 lat i nie wiem ile było nim zrobione przede mną, ale matryca dalej jest w bdb stanie i robi piękne zdjęcia. Przedtem miałem LG na Andku, to jest mój pierwszy tel na Symbianie i jestem naprawdę zadowolony ze zmiany systemu i nie mam najmniejszej ochoty na androida albo wp. Przed kupnem nie bardzo przemawiał do mnie symbian, ale gdy go dostałem do rąk, to byłem naprawdę zadowolony. Bateria to zamiennik Forever, ale starcza na 1 dzień. HDMI nigdy nie używałem, bo nie mam przejściówki. Ekran ma piękne kolory (w końcu to AMOLED), rozdzielczość też jest dobra. Wgl symbian ma wiele opcji i ułatwień brakujących mi w andku. Jakość muzyki jest zajebista - na andku nie da się osiągnąć tak głębokiego basu. Dźwięk jest czysty. Ma jeszcze jedną rzecz, której baardzo by mi brakowało - NADAJNIK FM!. Jakość muzyki z nadajnika jest bardzo dobra, nawet lepsza niż przez kabel. Nadaje na bardzo dużą odległość, deklarowana przez NOKIĘ to 2m, a w praktyce odbierając muzykę z radia samochodowego bez problemu nadawał na ok. 15m.
    Podsumowując, na tą chwilę długo bym się zastanawiał, czy zamienić go na coś innego, nawet w wysokiej półki. Ten telefon trzeba mieć w rękach i go używać żeby można było go oceniać.
    Tyle ode mnie,
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  43. Dość dobrze znam dolegliwości tego modelu i muszę przyznać, że bardzo trafnie je zdiagnozowałeś.

    OdpowiedzUsuń

Możesz dodać swoje imię lub ksywkę! Wybierz tożsamość > Nazwa/adres URL. Pojawi się pole do wypełnienia. NIE BĄDŹ ANONIMOWY.

Popularne posty