Google

środa, maja 30, 2012

KATALOG MOJE DOKUMENTY NA INNYM DYSKU TWARDYM - PORADNIK JAK PRZENIEŚĆ


Moje dokumenty to najbardziej osobisty z katalogów na komputerze. Tu trafiają zdjęcia, muzyka, wideo, zapisy ustawień aplikacji i save'y z gier (o ile nie zdefiniowaliśmy innych katalogów docelowych). Programiści Microsoftu uznali, że tak jak system operacyjny, Moje dokumenty powinny znajdować się na dysku (partycji) głównym/systemowym. Jednak to nie jest bezpieczne rozwiązanie...

Źródło. rancidtaste.hubpages.com

Gdy Windows odmówi posłuszeństwa (a zdarza się to często i kończy się czasami koniecznością formatu dysku systemowego), wówczas stracić możemy nieopatrznie swoje prywatne/osobiste dane. By tego uniknąć, warto:
1. przenieść katalog docelowy Moje dokumenty na dysk niesystemowy;
2. archiwizować najważniejsze pliki na zewnętrznych pamięciach (pendrive, CD, itd.).

Jak przenieść Moje dokumenty? W Windows XP klikamy katalog na pulpicie prawym przyciskiem myszki i wybieramy Właściwości. Odszukujemy wpis Element docelowy z aktualną ścieżką folderu. Teraz standardowe ustawienie C:\Documents and Settings\nazwa_użytkownika\Moje dokumenty podmieniamy zmieniając literę dysku np. na D, E lub kolejnego, wybranego twardziela/partycji. Po dwukropku nie zmieniamy nic!
System poprosi o potwierdzenie przetransferowania katalogu i po zakończonej operacji można będzie korzystać z Moich dokumentów jak dotychczas.

W systemie Windows Vista i 7 przeniesienie folderów profilowych rozpoczynamy w menu Start | nazwa logowania. Eksplorator wyświetli wówczas katalogi użytkownika. Wybrane foldery klikamy prawym przyciskiem myszki. We Właściwościach odszukujemy opcję Lokalizacja. Tutaj też jest ścieżka dostępu, w której, jak powyżej, zmieniamy literę docelowego dysku twardego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Możesz dodać swoje imię lub ksywkę! Wybierz tożsamość > Nazwa/adres URL. Pojawi się pole do wypełnienia. NIE BĄDŹ ANONIMOWY.

Popularne posty